Select Page

Weekmenu week 4 vanaf maandag 21 januari

Weekmenu week 4 vanaf maandag 21 januari
Maandag 21 jan          Erwtensoep

Vandaag staat een ouderwets recept uit de Hollandse keuken op ons menu: erwtensoep. De soep kun je prima een dag van tevoren maken. De soep is de volgende dag nog lekkerder omdat het dan extra is ingedikt. Heb je liever geen dikke snert, voeg dan minder spliterwten toe of voeg meer water (en bouillonblokje) toe aan de soep.

Dinsdag 22 jan          Witlof met aardappelpuree

Kook de aardappelen en maak er een puree van. Wil je een wat sterkere smaak hebben voeg dan wat mosterd aan de puree toe. Was de witlof en verwijder de eventuele lelijke bladeren. Snijd het onderste stukje van de stronk af en verwijder daarna de bittere kern.  Laat de witlof ca 10 minuutjes koken en daarna goed uitlekken in een vergiet. Omwikkel de witlof met een plakje kaas en ham. Vet een ovenschaal in en leg de witlof onderin. Bedek de witlof met de aardappelpuree en bestrooi met paneermeel en wat klontjes roomboter. Zet gedurende een half uurtje in de oven (voorverwarmd op 190 °). Wil je meer saus bij de witlof werk dan andersom. Begin met de aardappelpuree en daarna de witlof. Maak met een zakje roomsaus van Maggi de saus, voeg eventueel nog wat crème fraîche toe. Giet de saus over de witlof. Bestrooi met paneermeel en blokjes roomboter en dan op dezelfde temperatuur in de oven verwarmen gedurende een half uurtje.

Woensdag 23 jan          Stroganoffschotel met biefreepjes en groente

Vandaag een snelle stroganoffschotel. Bak de biefstukreepjes op zeer hoog vuur kort aan zodat de reepjes gekarameliseerd worden, maar toch nog roze/rood van binnen blijven.

Donderdag 24 jan          Pasta met gehaktballetjes

Op het menu voor vandaag pasta met gehaktballetjes. De gehaktballetjes braad je niet aan, maar ze worden gegaard in de saus. Als je het vlees weglaat, houd je een lekkere tomatensaus over.  

Vrijdag 25 jan          Zelfgemaakte pita met giros of shoarma 

Vrijdagavond is het snackavond. Je kunt uiteraard ook voor de gekochte pita gaan. Maar dit recept is makkelijk te maken en de rijstijd is slechts 45 min en ze zijn zoveel lekkerder. Broodjes beleggen met tzatziki of knoflooksaus, sla en komkommer. Kant en klaar shoarmavlees in een hete koekenpan zonder toegevoegd vet bakken. Of maak je eigen kipgiros door kippendijen of -filet in reepjes te snijden en te kruiden met giros- of shoarmakruiden. Deze kipreepjes wel bakken in een beetje zonnebloem- of olijfolie.

Leave a reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Categorieën

Ons eigen SlimDoekje




Download onze app

Nieuwsbrief en schema’s

* indicates required


Nieuwsbrieven


Bekijk ons cursusaanbod

Over Slim Huishouden

Pin It on Pinterest

Share This
X