Select Page

Privé administratie

Privé administratie

Je privé administratie opzetten

Hoe staat het met jouw privé administratie? Kun je alles redelijk tot makkelijk vinden? Of moet je een hele expeditie op touw zetten om de benodigde paperassen boven water te krijgen? Met de serie administratie inrichten helpen we je om een overzichtelijke administratie te creëren zodat jij straks moeiteloos alles kunt vinden.

Kies je werkplek

Om aan de administratie te werken is het prettig wanneer je een vaste plek hebt waar je alle mappen en andere toebehoren kunt opbergen. Als je de luxe hebt van een aparte ruimte dan is dat natuurlijk geweldig. Maar ook met een plek aan de keukentafel, op zolder of in de slaapkamer kun je prima je administratie voeren. Het is wel handig wanneer je de administratie vlakbij je werkplek kunt opruimen. Het werkt sneller wanneer je meteen kunt beginnen en na afloop alles direct weer kunt wegruimen. Kies een voor jou geschikte plek uit waar je kunt zitten en het liefst in de buurt van een stopcontact. Heb je geen kastruimte in de buurt zoek dan een goede oplossing. Wellicht kun je wat planken ophangen of gebruik een ladeblok op wieltjes. Een goede verlichting werkt wel zo prettig. Schaf eventueel een bureaulamp aan om meer licht te creëren.

Wat heb je verder nodig?

We geven hieronder een aantal basis zaken die je straks zeker nodig hebt om je privé administratie op te zetten. Afhankelijk van de grootte van je administratie kan het zijn dat daar nog zaken bijkomen. Heb je thuis geen ordners of een ander opbergsysteem? Wacht in ieder geval met kopen tot we dit hebben besproken. Je kunt dan beter inschatten welk systeem het beste bij jou past.

Slim opruimen

  • Opbergmappen of ordners (wacht met aanschaffen totdat je weet welk systeem je wil gaan gebruiken)
  • Plastic insteekhoezen
  • Etiketten voor de ordners
  • Postbakje of map
  • Bakje voor lopende zaken
  • Kladblok en eventueel een post-it blok
  • Voorraadje enveloppen en postzegels
  • Pennen, potlood, markeerstift, gum, puntenslijper, plakband
  • Paperclips en/of nietmachine met nietjes
  • Adresboek (kan natuurlijk ook digitaal)
  • Kasboek of digitaal huishoudboekje (wacht even met aanschaffen totdat je weet welk digitaal huishoudboekje je wil gebruiken)
  • Eventueel een rekenmachine
  • Eventueel een computer met word en excell

To do list

  • Plek kiezen
  • Opbergruimte administratie creëren
  • Verlichting bij de werkplek verzorgen
  • Aanschaffen benodigdheden administratie

About The Author

2 Comments

  1. Jessica

    Wanneer wordt dit deel vervolgd? 🙂 Ik kan wel een goed stappenplan gebruiken om mijn administratie op orde te krijgen..

    Antwoord
    • redactie

      Jantien is daar mee bezig.

      Antwoord

Leave a reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Categorieën




Nieuwsbrief en schema’s

* indicates required


Nieuwsbrieven


Bekijk ons cursusaanbod

Pin It on Pinterest

Share This